Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky kúpnej zmluvy (ďalej len „Zmluva“) (ďalej len aj len „VOP“)

Preambula

  1. Obchodná spoločnosť: Health and Co. s.r.o., so sídlom Bajkalská 45G, 821 05 Bratislava, IČO: 53 410 246, DIČ: 2121355797, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, odd.: Sro, vl. č. 153813/B, IČ DPH: SK2121355797, je obchodnou spoločnosťou zaoberajúcou sa predajom produktov obsahujúcich látku CBD a doplnkového sortimentu (ďalej len „Predávajúci“).
  2. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a záujemcom o kúpu tovaru, ktorý odošle vyplnenú objednávku (ďalej len „Kupujúci“), ktorej predmetom je kúpa tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho: www.dantescbd.com (ďalej len „Webové sídlo“) a tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim (ďalej len „Zmluva“).
  3. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení Zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
  4. Kupujúci je spotrebiteľ alebo fyzická osoba – podnikateľ, alebo právnická osoba.
  5. Orgán dozoru Predávajúceho: Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P.O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava, Odbor výkonu dozoru, ba@soi.sk, tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04, fax č. 02/58 27 21 70, http://www.soi.sk


I. Uzatvorenie Zmluvy

  1. Návrh na uzavretie Zmluvy zasiela Kupujúci Predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného formulára na Webovom sídle Predávajúceho, pričom predmetom Zmluvy je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru špecifikovanému Kupujúcim za kúpnu cenu uvedenú na Webovom sídle Predávajúceho a za týchto všeobecných obchodných podmienok, prípadne ďalších podmienok, uvedených v návrhu na uzavretie Zmluvy (ďalej len „Objednávka“).
  2. Po odoslaní Objednávky obdrží Kupujúci potvrdenie evidencie Objednávky, teda potvrdenie skutočnosti, že Objednávka bola zaevidovaná Predávajúcim, ktoré je generované automaticky a nepredstavuje prijatie návrhu Zmluvy zo strany Kupujúceho (ďalej aj „Evidencia Objednávky“). V potvrdení je výslovne uvedené, že Predávajúci zaevidoval Objednávku Kupujúceho do zoznamu Objednávok.
  3. Po zaevidovaní Objednávky a potvrdení zaevidovania, Predávajúci pošle na e-mailovú adresu Kupujúceho informáciu o tom, či bol návrh na uzatvorenie Zmluvy zo strany Kupujúceho prijatý Predávajúcim (ďalej len „Potvrdenie Objednávky“). Potvrdenie Objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, ktorého kúpa je predmetom Zmluvy, údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o množstve tovaru, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre Kupujúceho, údaje Predávajúceho uvedené v Preambule týchto VOP.
  4. Kúpna cena za tovar dohodnutá v Zmluve medzi Predávajúcim a Kupujúcim je uvedená v potvrdení Objednávky (ďalej len „Kúpna cena“).
  5. Kupujúci je oprávnený využiť službu registrácie na Webovom sídle, ktorá znamená, že zadaním svojich osobných alebo obchodných údajov v rozsahu: meno a priezvisko/obchodný názov spoločnosti, telefónne číslo, email, adresa, mesto, psč, krajina, ičo (ak má pridelené), dič (ak má pridelené), ič dph (ak má pridelené) získa prístup do vlastného administratívneho rozhrania, odkiaľ spravuje svoje Objednávky, ako i akékoľvek vlastné osobné a/alebo obchodné údaje ďalej len „Užívateľské konto“.
  6. Kupujúci je oprávnený na miesto uzatvorenia zmluvy o jednorazovom nákupe tovaru uzatvoriť s Predávajúcim zmluvu o opakovanom nákupe tovaru „Odber v zľave”, pričom uzatvorením takejto zmluvy si môže Kupujúci zvoliť spôsob zautomatizovaného opakovaného nákupu tovaru. Kupujúci uzatvára zmluvu o opakovanom nákupe tovaru zvolením služby “Odber v zľave 20%” vo svojom  Užívateľskom konte, pričom je zároveň povinný uviesť interval odoberania pre vybraný tovar vo formulári pre objednanie tejto služby. V rámci zmluvy o opakovanom odbere je Predávajúci povinný dodávať Kupujúcim vybraný tovar v Kupujúcim zvolenom intervale, pričom cena tovaru je zľavnená o 20%. Zmluva je uzatvorená na dobu neurčitú alebo pokým Kupujúci túto službu v Užívateľskom konte nezruší prostredníctvom príslušného formuláru, resp. na to určeného tlačidla.
  7. Uzatvorenie zmluvy o opakovanom nákupe tovaru je možné len pre Kupujúcich s Užívateľským kontom (teda len pre registrovaného Kupujúceho)
  8. Kupujúci je oprávnený počas 6 po sebe nasledujúcich mesiacov len 1 krát aktivovať a 1 krát deaktivovať službu “Odber v zľave”.
  9. Pokiaľ Kupujúci nebude mať k danému nákupu dostatok finančných prostriedkov na účte v Užívateľskom konte registrovanej platobnej karty, a teda nebude môcť uhradiť Kúpnu cenu (automatickým stiahnutím sumy z jeho registrovanej platobnej karty – o čom je Kupujúci vždy bezodkladne informovaný) Predávajúci službu “Odber v zľave” automaticky deaktivuje, t. j. zmluva o opakovanom nákupe za zruší. Dodanie tovaru pri uzatvorení zmluvy o opakovanom nákupe tovaru „Odber v zľave” je bez možnosti dodania tovaru na dobierku.

II. Informačné povinnosti Predávajúceho

Predávajúci je povinný pred uzavretím Zmluvy, teda pred tým, ako Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, odošle Objednávku, jasne a zrozumiteľne oznámiť takémuto Kupujúcemu:

  1. hlavné vlastnosti tovaru alebo charakter služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe;
  2. obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania Predávajúceho alebo osoby, v mene ktorej Predávajúci koná;
  3. telefónne číslo Predávajúceho a ďalšie údaje, ktoré sú dôležité pre kontakt Kupujúceho s Predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty t. j. e-mail;
  4. d) adresu Predávajúceho alebo osoby, v mene ktorej Predávajúci koná, na ktorej môže Kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet, ak sa táto adresa líši od adresy sídla alebo miesto podnikania Predávajúceho;
  5. celkovú cenu tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred, skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané takéto náklady alebo poplatky;
  6. cenu za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré je možné využiť na účely uzavretia Zmluvy, ak ide o číslo služby so zvýšenou tarifou;
  7. platobné podmienky, dodacie podmienky, lehotu, do ktorej sa Predávajúci zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, informáciu o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľov;
  8. informáciu o práve Kupujúceho odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od Zmluvy;
  9. informáciu o tom, že ak Kupujúci odstúpi od Zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon“), a ak odstúpi od Zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty;
  10. informáciu o prípadnej povinnosti Kupujúceho uhradiť Predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5 Zákona, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil Predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 Zákona;
  11. informáciu o tom, že Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, prípadne informáciu o okolnostiach, za ktorých Kupujúci stráca právo na odstúpenie od Zmluvy;
  12. poučenie o zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru alebo služby
  13. informáciu o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo Predávajúcim podľa prísnejších zásad, ako ustanovuje všeobecný predpis, ak ju výrobca alebo Predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných spotrebiteľom po predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje;
  14. informáciu o dĺžke trvania Zmluvy, ak ide o Zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o Zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania Zmluvy;
  15. informáciu o minimálnej dĺžke trvania záväzkov Kupujúceho vyplývajúcich zo Zmluvy, ak zo Zmluvy vyplýva pre Kupujúceho taký záväzok;
  16. informáciu o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné;
  17. informáciu o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých Predávajúci vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné;
  18. informáciu o možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov; Predávajúci zároveň uvedie na svojom Webovom sídle odkaz na platformu alternatívneho riešenia sporov, prostredníctvom ktorej môže spotrebiteľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.

III. Dodacie podmienky

  1. Predávajúci doručuje tovar v Slovenskej republike ako aj do zahraničia, pričom využíva služby rôznych Prepravcov.
  2. Pri každom tovare uvedenom na Webovom sídle Predávajúceho je uvedená presná cena tovaru a dátum predpokladaného odoslania daného tovaru Kupujúcemu.
  3. Predávajúci si neúčtuje náklady na dopravu rámci Slovenskej republiky pri nákupe tovaru v minimálnej hodnote 70 Eur s DPH.
  4. Kupujúci berie na vedomie, že zobrazenie tovaru na monitore alebo akomkoľvek zariadení, ktoré používa Kupujúci na prehliadanie Webového sídla Predávajúceho nemusí presne zodpovedať vnímaniu tovaru tak, ako ho Kupujúci bude vnímať v skutočnosti, to sa týka najmä, ale nie výlučne farebných odtieňov tovaru. Zobrazenie tovaru, najmä jeho farebnej škály, je závislé od technický možností zobrazovania zariadenia, ktoré používa Kupujúci.
  5. Predávajúci je povinný tovar dodať bezodkladne, najneskôr však do 30 dní. Ak túto svoju povinnosť poruší, Kupujúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy. Kupujúci je oprávnený poskytnúť Predávajúcemu dodatočnú lehotu na splnenie jeho povinnosti dodať tovar v zmysle Zmluvy.
  6. Predávajúci je oprávnený v rámci lehoty na dodanie tovaru uvedenej v bode 4. tohto článku kedykoľvek vyzvať Kupujúceho na prevzatie tovaru, pokiaľ je tovar riadne zabalený a pripravený na prevzatie Kupujúcim a Kupujúci je povinný takýto tovar bezodkladne prevziať.
  7. Kupujúci je povinný prevziať tovar na adrese, ktorú označí v Objednávke bezodkladne potom, ako je tovar pripravený na vyzdvihnutie, najneskôr do uplynutia úložnej doby, ktorú označí Predávajúci alebo Predávajúcim zmluvne dohodnutý prepravca (ďalej len „Prepravca“). Predávajúci a Kupujúci sa môžu dohodnúť aj na inom mieste prevzatia tovaru.
  8. Kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru, keď Predávajúci dopraví tovar Kupujúcemu na miesto dohodnuté v Objednávke sám alebo prostredníctvom Prepravcu  v lehote podľa bodu 4. tohto článku VOP. Kupujúci je povinný podpísať protokol o doručení a prevzatí tovaru, ak takéto potvrdenie Predávajúci alebo Prepravca Kupujúcemu predloží.
  9. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý okamihom doručenia tovaru Kupujúcemu. Doručením tovaru Kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na miesto uvedené v Objednávke, alebo iné dohodnuté miesto, jeho prevzatie Kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou Kupujúcim a podpísanie potvrdenia o  doručení a prevzatí tovaru Kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou Kupujúcim, ak takéto potvrdenie Predávajúci alebo Prepravca Kupujúcemu predloží.
  10. Pri preberaní tovaru zaslaného prostredníctvom spoločnosti SPS (Slovak Parcel Service s.r.o.) (ďalej v tomto bode aj len „SPS“) Spoločnosť SPS odovzdá Kupujúcemu zásielku, ktorej obal nejaví známky poškodenia, až po podpísaní doručovacieho hárku, v prípade dobierky po podpísaní doručovacieho hárku a zaplatení dobierkovej sumy. Až potom si môže Kupujúci zásielku otvoriť a skontrolovať (pričom nie je oprávnený vyžadovať prítomnosť a asistenciu pracovníka spoločnosti SPS). Po otvorení zásielky nemožno zásielku vrátiť pracovníkovi spoločnosti SPS späť, Kupujúci je povinný obrátiť sa priamo na Predávajúceho. Zároveň Kupujúci nie je oprávnený požadovať vrátenie vyplatenej dobierkovej sumy od spolupracovníka spoločnosti SPS.
    10.2. Reklamáciu podáva Kupujúci spoločnosti SPS vždy písomne. Kupujúci je povinný pri prevzatí zásielky riadne si ju prezrieť. Pri zrejmých poškodeniach povrchu obalu Balíka, prípadne zjavného vnútorného poškodenia alebo straty časti obsahu, toto poškodenie alebo stratu ohlásiť u pracovníka SPS. O rozsahu poškodenia alebo čiastočnej strate obsahu zásielky bude spísaný škodový protokol. Pracovník SPS je povinný takýto protokol spísať.
    10.3. Nahlásenie oneskoreného dodania zásielky s garantovanou dobou doručenia, poškodenia alebo úbytku zo zásielky podáva Kupujúci spoločnosti SPS písomne, najneskôr v nasledujúci pracovný deň po dodaní zásielky. V prípade neskoršieho nahlásenia vady uvedenej v predchádzajúcej vete nie je možné uplatniť reklamáciu.
    10.4. Nahlásenie čiastočnej alebo úplnej straty zásielky podáva Kupujúci spoločnosti SPS písomne najneskôr do 2 pracovných dní, nasledujúcich po plánovanom čase dodania zásielky. V prípade neskoršieho nahlásenia vady uvedenej v predchádzajúcej vete, nie je možné uplatniť reklamáciu.
    10.5. Kupujúci je povinný v prípade poškodenia alebo zničenia zásielky uschovať pôvodné balenie zásielky k nahliadnutiu spoločnosti SPS a k zhotoveniu fotodokumentácie.
    10.6. Po nahlásení poškodenia, zničenia zásielky, prípadne chýbajúcej časti zásielky, bude zásielka povereným pracovníkom spoločnosti SPS vyzdvihnutá na základe objednávky z reklamačného oddelenia a poverený pracovník spoločnosti SPS spíše škodový protokol a vyhotoví fotodokumentáciu. Spísanie škodového protokolu sa nepovažuje za reklamáciu. Nahlásenie poškodenia (zničenia, straty, prípadne úbytku z tovaru) a škodový protokol nenahrádzajú písomnú reklamáciu. Kupujúci uplatňuje písomnú reklamáciu najneskôr do 10 pracovných dní odo dňa nahlásenia poškodenia zásielky, prípadne straty alebo úbytku zo zásielky. Uplynutím tejto lehoty zaniká právo Kupujúceho na uplatnenie reklamácie. Písomná reklamácia musí obsahovať predovšetkým: – číslo zásielky – popis vady, alebo poškodenia zásielky – označenie obsahu zásielky – výšku uplatňovaného nároku na náhradu škody – fotodokumentáciu – dátum, kedy bola zásielka odovzdaná na prepravu. Ďalej je k písomnej reklamácii potrebné pripojiť: – doklad o obsahu zásielky (dodací list, pôvodná obstarávacia faktúra bez DPH, objednávka a pod.) – doklad preukazujúci hodnotu zásielky relevantným spôsobom (obstarávacia faktúra, resp. príjmový pokladničný doklad; pokiaľ je osoba uplatňujúca nárok na náhradu škody platiteľom DPH, vyplatí spoločnosť SPS náhradu škody najviac vo výške obstarávacej ceny tovaru bez DPH) – v prípade poškodenia zásielky doklad preukazujúci výšku spôsobenej škody (faktúra za opravu, znalecký posudok na určenie rozsahu poškodenia). V prípade ak podal Kupujúci reklamáciu priamo SPS riadi sa ďalej reklamácia reklamačným poriadkom SPS dostupným na webovom sídle SPS.
  11. Pri preberaní zásielky doručovanej spoločnosťou UPS platí, že všetky reklamácie voči UPS musia byť vystavené písomne čo najskôr a v každom prípade do 14 dní po prijatí zásielky, ak zásielka bola poškodená (vrátane čiastočnej straty zásielky) a v prípade straty do 60 dní od odovzdania UPS na prepravu. Okrem toho, všetky nároky voči UPS v súvislosti s akoukoľvek zásielkou sa premlčujú, ak právny proces nebol začatý a UPS o ňom nebola písomne oboznámená do ôsmich mesiacov od dátumu doručenia príslušného tovaru alebo v prípade nedodania zásielky do ôsmich mesiacov od plánovaného doručenia zásielky. Pri preberaní zásielky doručovanej spoločnosťou DHL platí, že všetky nároky voči spoločnosti DHL sa musia uplatniť písomne v lehote 30 dní odo dňa prijatia Zásielky zo strany DHL, v opačnom prípade spoločnosti DHL nevzniknú žiadne povinnosti. Nároky sú obmedzené tak, že vo vzťahu k jednej zásielke možno uplatniť len jeden nárok, pričom jeho uspokojením dôjde k úplnému a konečnému urovnaniu všetkých strát alebo škôd vzniknutých v súvislosti s týmto nárokom. Pri preberaní zásielok od spoločnosti UPS a DHL platí, že kupujúci môže uplatňovať nárok zo zodpovednosti za vady na súde len vtedy, ak vytkol vady bez zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť vec prezrieť.
  12. Pri preberaní zásielky doručovanej Slovenskou poštou, a.s. v prípade zistenia vady služby doručenia, porušeného či poškodeného obalu, poškodenia obsahu zásielky alebo poškodenia s úbytkom obsahu je Kupujúci oprávnený zásielku neprevziať  a do dodacích dokladov pošty uviesť poznámku „Neprijímam pre poškodenie“. V prípade poškodenia  obsahu  alebo  poškodenia s  úbytkom  obsahu zásielky,  ktoré nebolo  zrejmé  pri  jej dodaní,  reklamáciu služby doručenia  je možné  podať na ktorejkoľvek pošte najneskôr nasledujúci  pracovný  deň  po  dodaní  zásielky a súčasne je  potrebné predložiť  obal  zásielky (vrátane vnútorného obalu) spolu s poškodeným obsahom (je možné pripojiť aj fotodokumentáciu), čitateľné potvrdenie o kúpe, doklad o prevzatí zásielky. O podaní reklamácie Slovenskej pošte, a. s. Kupujúci Predávajúceho informuje e-mailom na adrese: order@dantescbd.com
  13. Ak Kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu znáša Predávajúci.
  14. Ak Predávajúci nedodá tovar v lehote uvedenej v bode 4. týchto všeobecných obchodných podmienok Kupujúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 10 dní od doručenia odstúpenia od Zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový účet, ktorý Kupujúci pre tento účel oznámi Predávajúcemu.
  15. Predávajúci si vyhradzuje právo nedodávať tovar na dobierku Kupujúcemu, ktorý už minimálne jedenkrát neprevzal Objednávku na dobierku.

IV. Práva a povinnosti Kupujúceho a Predávajúceho

  1. Odoslaním Objednávky vzniká Kupujúcemu povinnosť zaplatiť Predávajúcemu Kúpnu cenu, s čím Predávajúci Kupujúceho oboznámil.
  2. Kupujúci je povinný:
    2.1. zaplatiť Predávajúcemu Kúpnu cenu v zmysle Zmluvy v lehote splatnosti podľa týchto VOP a to vrátane nákladov na doručenie tovaru,
    2.2. prevziať objednaný a dodaný tovar,
    2.3. ak to Predávajúci alebo Prepravca pri doručení tovaru vyžaduje, je Kupujúci povinný potvrdiť prevzatie tovaru.
  3. Kupujúci má právo na to, aby mu Predávajúci dodal tovar v množstve, kvalite a mieste podľa Predávajúcim potvrdenej Objednávky.
  4. Predávajúci je povinný splniť informačnú povinnosť o úhrade dodatočných poplatkov alebo iných nákladov alebo o nákladoch na vrátenie tovaru. V prípade, ak Predávajúci túto povinnosť nesplní, nie je Kupujúci povinný takéto dodatočné náklady alebo poplatky uhradiť.
  5. Predávajúci je povinný:
    5.1. dodať na základe prijatej Objednávky Kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kva-lite a lehote a zabaliť ho na prepravu takým spôsobom, aby nedošlo k jeho poškodeniu,
    5.2. dodať len taký tovar, ktorý spĺňa technické a iné normy ustanovené platnými právnymi predpismi SR,
    5.3. bezodkladne po uzavretí Zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru poskytnúť Kupujúcemu potvrdenie o uzavretí Zmluvy, túto povinnosť Predávajúci plní prostredníctvom elektronickej pošty t. j. e-mailu.  Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v čl. II týchto VOP, vrátane formulára na odstúpenie od Zmluvy,
    5.4. odovzdať Kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podo-be všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi SR (návod v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad). Predávajúci je oprávnený uviesť, že jeden doklad môže slúžiť na viacero účelov, napríklad  daňový doklad môže slúžiť zároveň ako dodací a záručný list).
  6. Ak Predávajúci z dôvodu vypredania skladových zásob alebo nemožnosti získať tovar pre Kupujúceho nemôže dodať tovar Kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP alebo za Kúpnu cenu, je Predávajúci povinný ponúknuť Kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre Kupujúceho odstúpiť od Zmluvy (zrušiť Objednávku).
  7. Odstúpiť od Zmluvy t. j. zrušiť Objednávku je Kupujúci oprávnený aj prostredníctvom elektronickej pošty teda e-mailom. Ak Kupujúci už uhradil Kúpnu cenu alebo jej časť, vráti Pre-dávajúci už uhradenú Kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 10 dní odo dňa doručenia e-mailu alebo oznámenia inou formou o odstúpení od Zmluvy resp. zrušení Objednávky Kupujúcemu na ním určený účet. Zmluvné strany sú oprávnené dohodnúť sa aj inak.
  8. V prípade, ak Kupujúci v primeranej lehote neakceptuje náhradné plnenie ponúknuté Predávajúcim a ani nevyužije právo odstúpiť od Zmluvy, v tom prípade má Predávajúci právo odstúpiť od Zmluvy. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu už zaplatenú časť Kúpnej ceny v lehote 10 dní od doručenia odstúpenia od Zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový účet, ktorý Kupujúci pre tento účel oznámi Predávajúcemu.

V. Kúpna cena a platobné podmienky

  1. Kupujúci je povinný zaplatiť Kúpnu cenu bezodkladne po odoslaní Objednávky, najneskôr však pri prevzatí tovaru. Pokiaľ Kupujúci túto svoju povinnosť nesplní, tak Predávajúci nie je povinný tovar v zmysle Objednávky dodať.
  2. Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu Kúpnu cenu a náklady na doručenie tovaru jedným zo spôsobov platby, ktoré Predávajúci ponúka a sú bližšie špecifikované v ods. 9 tohto článku.
  3. Všetky ceny tovaru uvedené na Webovom sídle Predávajúceho zahŕňajú aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a nezahŕňajú cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Zľavy z ceny tovaru alebo špeciálne ceny a predajné akcie platia len do doby, pokiaľ má Predávajúci tovar, na ktorý sú uvedené osobitné podmienky predaja viazané k dispozícii.
  4. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť cenu tovaru uvedenú na  Webovom sídle Predávajúceho. Na Zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, aj keď tovar ešte nebol dodaný, sa prechádzajúca veta nevzťahuje.
  5. Ak je Kúpna cena uvedená v Evidencii objednávky nižšia ako cena za identický tovar uvedená na Webovom sídle Predávajúceho v čase odoslania objednávky Kupujúcim, Predávajúci doručí Kupujúcemu elektronickú správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh Predávajúceho na uzavretie novej Zmluvy, ktorý musí Kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu Zmluvy.
  6. Pokiaľ Kupujúci uhrádza Kúpnu cenu bezhotovostným prevodom na účet Predávajúceho, tak sa Kúpna cena sa považuje za uhradenú v deň jej pripísania na účet Predávajúceho.
  7. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho prevzatím tovaru na mieste uvedenom v Objednávke, prípadne na inom dohodnutom mieste.
  8. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Kupujúceho prevzatím tovaru na mieste uvedenom v Objednávke, prípadne na inom dohodnutom mieste, avšak ak Kupujúci tovar neprevezme, tak v čase keď Predávajúci umožní Kupujúcemu nakladať s tovarom a Kupujúci tovar neprevezme.
  9. Kupujúci si môže vybrať z uvedených spôsobov platieb:

    •          Platobnou kartou cez internet (VISA, VISA Electron, Diners Club, MasterCard, Maestro)
    •          Platba na dobierku (spoplatnená 1,20 Eur s DPH)
    •          Platba vopred prevodom na účet
    •          Darčekový poukaz Predávajúceho

  10. Pri platbe kartou cez internet sa Objednávka uhradí prostredníctvom platobnej brány 24pay s.r.o.. Po dokončení transakcie Kupujúci obdrží na zadanú e-mailovú adresu daňový doklad spolu s potvrdením o vykonanej platbe.
  11. Platba na dobierku je možná len pri nákupe tovaru s dodaním tovaru v Slovenskej republike v hodnote do 100 Eur s DPH a je spoplatnená sumou 1,20 Eur s DPH. Pri výbere platby na dobierku uhradí Kupujúci kúpnu cenu tovaru spolu s prepravnými nákladmi priamo pracovníkovi kuriérskej spoločnosti alebo pracovníkovi/kuriérovi Slovenskej pošty pri preberaní tovaru.
  12. Pri zvolení platby vopred prevodom na účet Kupujúci po dokončení Objednávky obdrží e-mail s pokynmi k úhrade. Po pripísaní úhrady na účet Predávajúceho obdrží Kupujúci na zadanú e-mailovú adresu daňový doklad. Pri uvedenom spôsobe platby môže byť termín dodania tovaru ovplyvnený termínom zrealizovania úhrady. V prípade, ak Kupujúci neuhradí Objednávku do piatich pracovných dní, má Predávajúci právo Objednávku zrušiť.
  13. Pri platbe Paypal je nutné mať zriadený Paypal účet. Po dokončení transakcie Kupujúci obdrží na zadanú e-mailovú adresu daňový doklad spolu s potvrdením o vykonanej platbe.
  14. Pri platbe darčekovým poukazom Predávajúceho zadá Kupujúci kód poukazu na určené miesto v Objednávke, pričom hodnota darčekového poukazu sa odpočíta od hodnoty objednávky a Kupujúci ním zvolenou formou platby doplatí zvyšok Kúpnej ceny. Pokiaľ hodnota darčekového poukazu prevyšuje hodnotu Objednávky, Predávajúci rozdiel v peniazoch neuhrádza Kupujúcemu, tento má právo vybrať si ďalší tovar z Webového sídla do hodnoty darčekového poukazu.

VI. Hodnotenie výrobkov

  1. Kupujúci má právo hodnotiť zakúpený tovar na webovej stránke Predávajúceho v detaile tovaru.
  2. Pri zadávaní hodnotenia je potrebné, aby Kupujúci uviedol svoje meno a e-mailovú adresu, pričom e-mailová adresa po odoslaní hodnotenia nebude publikovaná.
  3. Predávajúci si vyhradzuje právo nezverejniť pri výrobkoch recenzie, ktoré obsahujú nevhodné výrazy, sú zjavne nepravdivé, nesúvisia s daným produktom, odkazujú na externé stránky alebo akýmkoľvek iným spôsobom poškodzujú Predávajúceho.

VII. Odstúpenie od zmluvy

  1. Ustanovenia tohto článku platia iba pre Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľ.
  2. Ak z dôvodov, ktoré spočívajú najmä, ale nie výlučne v nedostupnosti tovaru, vypredania zásob alebo z dôvodov vyššej moci, keď ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od Predávajúceho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar Kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP alebo v cene, ktorá je uvedená v potvrdenej Objednávke je Predávajúci povinný o tejto skutočnosti informovať Kupujúceho bezodkladne.
  3. V prípadoch uvedených v predchádzajúcom bode je Predávajúci povinný ponúknuť Kupujúcemu náhradné plnenie. Ak takéto náhradné plnenie Kupujúci neakceptuje, je oprávnený odstúpiť od Zmluvy (zrušiť Objednávku).
  4. V prípade, ak Kupujúci v primeranej lehote neakceptuje náhradné plnenie ponúknuté Predávajúcim ani nevyužije právo odstúpiť od Zmluvy, v tom prípade má Predávajúci právo odstúpiť od Zmluvy. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu už zaplatenú časť Kúpnej ceny v lehote 10 dní od doručenia odstúpenia od Zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový účet, ktorý Kupujúci pre tento účel oznámi Predávajúcemu.
  5. Spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od Zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
  6. Odstúpenie od Zmluvy podľa prechádzajúceho bodu musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od Zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP, a to najmä identifikáciu Kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má Predávajúci vrátiť už prijaté plnenie.
  7. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný alebo ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu.
  8. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy.
  9. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je
    a. poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
    b. predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
    c. predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
    d. predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
    e. predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
    f. predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
    g. predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
    h. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
    i. predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
    j. predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
    k. poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
    l. poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
  10. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od Zmluvy u Predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (ďalej aj len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od Zmluvy, ktorý mu odovzdal Predávajúci a tvorí takisto prílohu č. 2 týchto VOP. Lehota na odstúpenie od Zmluvy sa po-važuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od Zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa bodu 5. Článku VI. týchto VOP.
  11. Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od Zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať jeho odoslanie na adresu oznámenú spotrebiteľovi Predávajúcim v Preambule týchto VOP alebo na adresu, ktorej zmena bola spotrebiteľovi náležite oznámená Predávajúcim po uzavretí Zmluvy.
  12. Ak spotrebiteľ odstúpil od Zmluvy použitím na to určenej osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od Zmluvy, Predávajúci po prijatí odstúpenia od Zmluvy poskytne o tom spotrebiteľovi potvrdenie e-mailom.
  13. Ak spotrebiteľ odstúpi od Zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so Zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Od spotrebiteľa nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v § 9 ods. 3 a § 10 ods. 3 Zákona a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy znáša spotrebiteľ.
  14. Kupujúci je povinný doručiť Predávajúcemu tovar kompletný vrátane príslušnej do-kumentácie podľa špecifikácie uvedenej na Webovom sídle, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.
  15. V prípade, ak Kupujúci odstúpi od Zmluvy a doručí Predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa Kupujúci uhradiť Predávajúcemu hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. § 457 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákon-ník (ďalej len „Občiansky zákonník“) v skutočnej výške a náklady, ktoré vznikli Predávajúcemu v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu kalkulované pod-ľa bežnej ceny servisu tovaru, ktorý nie je v záruke.
  16. Kupujúci je povinný v zmysle predchádzajúceho bodu uhradiť Predávajúcemu náhradu najviac vo výške rozdielu medzi Kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od Zmluvy.
  17. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe Zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie predchádzajúceho bodu.
  18. Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 17. tohto článku rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s Predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
  19. Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.
  20. Pri odstúpení od Zmluvy, Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 17. tohto článku pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
  21. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
  22. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru a  náklady na vrátenie takého tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
  23. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlast-ností a funkčnosti tovaru.
  24. Ak sa má na základe Zmluvy poskytnúť služba a poskytovanie služby má začať pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy alebo ak spotrebiteľ o poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy požiada, Predávajúci poučuje spotrebiteľa o tom, že udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od Zmluvy, a je povinný vyžiadať od spotrebiteľa výslovný súhlas so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy a vyhlásenie o tom, že spotrebiteľ bol riadne poučený podľa tohto bodu.
  25. Ak spotrebiteľ odstúpi od Zmluvy o službách a pred začatím poskytovania služieb udelil výslovný súhlas podľa predchádzajúceho bodu, spotrebiteľ je povinný uhradiť Predávajúcemu iba cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v Zmluve.

VIII. Reklamačný poriadok

  1. Doklad o záruke je Predávajúci povinný odovzdať Kupujúcemu spolu s doručením objednaného tovaru. Kupujúci berie na vedomie, že ako doklad o záruke slúži účtovný doklad  – faktúra, musí však obsahovať všetky potrebné informácie pre uplatnenie nároku zo zodpovednosti za vady tovaru (ďalej len „Reklamácia“).
  2. Kupujúci má právo uplatniť si počas záručnej doby u Predávajúceho zodpovednosť za vady tovaru zakúpeného u Predávajúceho, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ Predávajú-ceho, Prepravca alebo Predávajúci.
  3. Kupujúci je povinný Reklamáciu bezodkladne uplatniť u Predávajúceho podľa tohto reklamačného poriadku. Postup v zmysle tohto reklamačného poriadku sa vzťahuje  len na vady uvedené Kupujúcim pri uplatnení reklamácie.
  4. Kupujúci odoslaním objednávky berie na vedomie tento reklamačný poriadok a potvrdzuje, že bol s týmto reklamačným poriadkom oboznámený v celom  rozsahu.
  5. Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom a na tovar dodaný na základe Objednávky Predávajúcim Kupujúcemu. Postup pri vybavovaní reklamácií spotrebiteľa je v súlade ustanoveniami právnych predpisov, ktoré reklamácie upravujú, naj-mä Občianskeho zákonníka, Zákona a zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
  6. Záruka začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim od Predávajúceho, alebo ním určeného prepravcu a trvá 24 mesiacov pre spotrebiteľov, a 12 mesiacov pre právnické osoby a fyzické osoby – podnikateľov. Ak má tovar na obale vyznačený dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti, práva zo zodpovednosti za vady pri takomto tovare, musí Kupujúci uplatniť bezodkladne, najneskôr do uplynutia tohto dátumu spotreby alebo minimálnej trvanlivosti u Predávajúceho. Práva zo zodpovednosti za vady veci, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Po vybavení oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie, v prípade neoprávnenej Reklamácie sa záručná doba nepredlžuje.
  7. Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri preberaní tovaru. Kupujúci je povinný dodržiavať návod na použitie, ktorý mu bol spolu s tovarom dodaný a v prípade Reklamácie je povinný postupovať v zmysle tohto článku VOP.
  8. Reklamačné konanie začína dňom uplatnenia Reklamácie. Uplatniť Reklamáciu, ako aj sťažnosť, alebo podnet u Predávajúceho je Kupujúci oprávnený ľubovoľným spôsobom podľa jeho výberu z nasledovných spôsobov na kontaktné údaje Predávajúceho uvedené v Preambule týchto VOP:
    a. telefonicky,
    b. sms,
    c. písomne poštou,
    d. e-mailom.
  9. Predávajúci doručí Kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo forme e-mailu alebo v písomnej forme zaslanej poštou na adresu Kupujúceho, ak o to Kupujúci požiada.
  10. Kupujúci je povinný reklamovať vady tovaru u Predávajúceho bez zbytočného odkladu po ich zistení, pričom v Reklamácii uvedie svoje identifikačné údaje, číslo faktúry, presne označí druh tovaru a rozsah vád tovaru a uvedie, aký nárok zo zodpovednosti vád tovaru si zvolil a Reklamáciu doručí Predávajúcemu, pričom je oprávnený (nie však povinný) priložiť aj ním zhotovenú foto dokumentáciu. Predávajúci si vyhradzuje právo posúdiť vadu tovaru aj len na základe predloženej foto dokumentácie.
  11. Ustanovenia týchto VOP o Reklamácii sa neuplatnia na tovar predávaný za nižšiu ce-nu/zľavu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá resp. pre ktorú je tovar zľavnený, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, na použitý tovar na vadu zod-povedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí Kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru. Predávajúci je oprávnený nevyhovieť Reklamácii, ak Kupujúci pred prevzatím tovaru preukázateľne vedel, že tovar má vadu alebo ak vadu spô-sobil Kupujúci.
  12. Pokiaľ Kupujúci nedoručil reklamovaný tovar na účely uplatnenia Reklamácie na adresu Predávajúceho uvedenú v preambule týchto VOP, Predávajúci je oprávnený požiadať Ku-pujúceho, aby na účely posúdenia vady tovaru reklamovaný tovar doručil Predávajúcemu.  Náklady na doručenie tovaru znáša v prípadne úspešnej reklamácie Predávajúci, pričom však Kupujúci je povinný doručiť tovar tak, aby nedošlo k jeho prípadnému ďalšiemu poškodeniu.
  13. Predávajúci nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady na prepravu tovaru za účelom Reklamácie Predávajúcemu, ak si Kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný prevádzkovateľom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Kupujúci a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.
  14. V zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka Kupujúci  je oprávnený uplatniť si jedno z nasledujúcich práv, ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť:
    14.1. právo na bezplatné, včasné a riadne odstránenie vady,
    14.2. právo na výmenu veci/ súčasti veci (ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady),
    14.3. právo na výmenu vadnej veci/ súčasti veci za vec bez vád, pričom predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za vec bez vád, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti,
    14.4. právo na výmenu veci alebo právo od Zmluvy odstúpiť, ak Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
  15. Pokiaľ ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady Kupujúci má právo na výmenu veci alebo právo od Zmluvy odstúpiť alebo právo na primeranú zľavu z ceny veci.
  16. Predávajúci je povinný na základe rozhodnutia Kupujúceho, ktoré zo svojich práv uplatňuje určiť spôsob vybavenia reklamácie. Predávajúci vybaví o Reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Reklamácie. Vybavenie reklamácie nesmie však trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  17. Doba trvania reklamácie sa počíta od nasledujúceho dňa po uplatnení reklamácie do dňa vybavenia reklamácie, teda doby, kedy bol Kupujúci povinný vec prevziať. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie Predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto odseku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie Predávajúcim.
  18. Predávajúci je povinný vybaviť Reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
    18.1. odovzdaním opraveného tovaru Kupujúcemu, alebo
    18.2. výmenou tovaru, alebo
    18.3. vrátením kúpnej ceny, alebo
    18.4. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, alebo
    18.5. odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
  19. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu vybaví Reklamáciu Predávajúci na základe rozhodnutia Kupujúceho zabezpečením odstránenia vady alebo výmenou vadného tovaru.
  20. Pokiaľ sa ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady alebo sa ide o jednu aspoň tri krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, Predávajúci vybaví Reklamáciu v závislosti od rozhodnutia Kupujúceho jedným z nasledujúcich spôsobov:
    20.1. výmenou tovaru za rovnaký tovar, alebo
    20.2. poskytnutím primeranej zľavy Kupujúcemu, alebo
    20.3. výmenou tovaru za iný tovar s obdobnými vlastnosťami v prípade že nie je možné vymeniť tovar za rovnaký tovar.
  21. Ak Kupujúci od Zmluvy odstúpi, Predávajúci vráti Kupujúcemu zaplatenú Kúpnu cenu.
  22. Predávajúci je povinný oboznámiť Kupujúceho ihneď po ukončení reklamačného konania prostredníctvom e-mailu alebo poštou o spôsobe vybavenia Reklamácie, pričom doklad o vybavení reklamácie doručí Kupujúcemu spolu s tovarom, alebo emailom. Predmetom vybavenia Reklamácie sú výlučne vady uvedené Kupujúcim pri uplatnení reklamácie. Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za vady.
  23. Po uplynutí lehoty na vybavenie Reklamácie má Kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

IX. Vyhlásenie o zodpovednosti

  1. Predávajúci nenesie zodpovednosť za nesprávne využitie informácií poskytovaných na webovej stránke, nepodporuje ani neschvaľuje užívanie omamných či psychotropných látok, ani nenavádza na ich konzumáciu.
  2. Informácie zverejnené na webovom sídle Predávajúceho majú výhradne vzdelávací charakter a nenahrádzajú odbornú lekársku konzultáciu či rady iného odborníka poskytujúceho zdravotnícku starostlivosť. Pred začatím užívania CBD produktov Predávajúci odporúča poradiť sa so svojím ošetrujúcim lekárom.
  3. Predávajúci nenesie zodpovednosť za obsah webových stránok tretích strán, na ktoré môže byť odkazované na webovom sídle Predávajúceho a to ani vo vzťahu k informáciám poskytovaným na webovom sídle Predávajúceho.

X. Alternatívne riešenie sporov

  1. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho Reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, a to:
    a. telefonicky,
    b. krátkej textovej správy (sms),
    c. písomne poštou,
    d. e-mailom.
  2. Pokiaľ Predávajúci žiadosť o nápravu vyhodnotí ako oprávnenú bezodkladne jej vyhovie, inak upovedomí Kupujúceho o tom, že žiadosť o nápravu vyhodnotil ako nedôvodnú.
  3. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „Návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Predávajúci na žiadosť podľa bodu 1. tohto článku odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. V zmysle príslušných ustanovení zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon o ARSS“) Kupujúci má právo podať Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu príslušnému štátnemu orgánu, ktorý je v zmysle Zákona o ARSS aj oprávnený riešiť aj alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov (týmto orgánom je Slovenská obchodná inšpekcia) na adresu: Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát SOI, Odbor medzinárodných vzťahov a ARS, Prievozská 32, poštový priečinok 29827 99 Bratislava, a/alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk.
  4. Kupujúci je oprávnený obrátiť sa na ktorúkoľvek inú osobu zapísanú v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, pričom zoznam oprávnených subjektov je dostupný na stránke Ministerstva hospodárstva na nasledovnej adrese: https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1, pričom Kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti.
  5. Okrem subjektov alternatívneho riešenia sporov má Kupujúci právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.
  6. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  7. Kupujúci je oprávnený podať Návrh subjektu podľa svojho výberu, a to buď:
    7.1. Slovenskej obchodnej inšpekcii, alebo
    7.2. právnickej osobe zapísanej v zozname Ministerstva hospodárstva SR, alebo
    7.3. európskej platforme Online dispute resolution.
  8. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, musí obsahovať:
    a. meno a priezvisko Kupujúceho, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
    b. presné označenie Predávajúceho,
    c. úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
    d. označenie, čoho sa Kupujúci domáha,
    e. dátum, kedy sa Kupujúci obrátil na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s Predávajúcim bol bezvýsledný,
    f. vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) Zákona o ARSS.
  9. Na podanie návrhu môže Kupujúci využiť formulár, ktorý je dostupný na: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov/formular-pre-podanie-navrhu-na-zacatie-ars.soi
  10. Podrobné informácie o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov vrátane kontaktov a príslušných formulárov sú uvedené na stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie:  https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

XI. Záverečné ustanovenia

  1. Tieto VOP v znení platnom v deň uzatvorenia Zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky.
  2. Právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený Zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, zmluvné strany sa výslovne dohodli, že zmluvný vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky.
  3. Kupujúci má právo uplatniť svoje nároky voči Predávajúcemu na príslušnom súde v Slovenskej republike, ak Predávajúci nedodrží svoje povinnosti uvedené v týchto VOP a platných právnych predpisoch Slovenskej republiky.
  4. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná prednostne elektronickou formou prostredníctvom elektronickej pošty t. j. e-mailom. Ak by takáto komunikácia nebola možná, alebo by to Kupujúci výslovne požadoval, zmluvné strany budú komunikovať písomne poštou. Zmluvné strany sú oprávnené komunikovať aj prostredníctvom telefonických hovorov a sms.
  5. Kupujúci využije pri komunikácii e-mailovú adresu Predávajúceho uvedenú v Preambule týchto VOP. Predávajúci  využije pri komunikácii e-mailovú adresu uvedenú v Objednávke.
  6. Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, Zákona a zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a ďalších všeobecne záväzných predpisov. Vzťahy medzi Kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom a Predávajúcim sa riadia Obchodným zákonníkom.
  7. Zmluva je uzatvorená na dobu určitú a to od potvrdenia Objednávky do dodania tovaru Predávajúcim v zmysle Objednávky, tým nie je dotknuté právo Kupujúceho na Reklamáciu a postup v zmysle reklamačného poriadku podľa týchto VOP.
  8. Predávajúci nie je vo vzťahu ku Kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania sa v zmysle ustanovenia § 3 ods. 1 písm. n) Zákona.
  9. Kupujúci výslovne berie na vedomie, že Predávajúcemu patria všetky práva k Webovému sídlu Predávajúceho, najmä, ale nie výlučne autorské práva k obsahu, vrátane rozloženia stránky, fotografií, videí, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov. Bez súhlasu Predávajúceho nie je Kupujúci oprávnený kopírovať, upravovať alebo používať Webové sídlo akýmkoľvek spôsobom.
  10. Predávajúci nie je zodpovedný  za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do Webového sídla alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením.
  11. Je zakázané pri používaní Webového sídla používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nikto nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať, či neoprávnene použiť softvérové vybavenie alebo ďalšie súčasti Webového sídla, vrátane akýchkoľvek softvérov umiestnených na Webovom sídle Predávajúceho.
  12. Prílohou číslo 1 týchto VOP je formulár na odstúpenie od zmluvy a prílohou číslo 2 týchto VOP je reklamačný formulár, pričom Kupujúci je tieto formuláre oprávnený, nie však povinný využiť.
  13. Predávajúci je oprávnený tieto VOP zmeniť. Novú verziu VOP zverejní Predávajúci na Webovom sídle vrátane uvedenia dátumu zverejnenia.
  14. Zmluvné strany vyhlasujú, že obsah Zmluvy  a ustanovenia týchto VOP sú im jasné, určité a zrozumiteľné a zaväzujú sa ich plniť. VOP strácajú platnosť a účinnosť dňom nadobudnutia platnosti a účinnosti nových VOP, vzhľadom na skutočnosť, že Predávajúci je oprávnený VOP zmeniť. Všetky Zmluvy, ktoré boli uzatvorené pred účinnosťou týchto VOP a spravovali sa doterajšími podmienkami, sa od dátumu platnosti a účinnosti týchto VOP sa riadia týmito VOP a považujú sa za Zmluvu podľa týchto VOP.
  15. Text VOP v slovenskom jazyku je záväzný a má prednosť pre znením VOP vyhotoveným v akomkoľvek inom jazyku.
  16. Odoslaním Objednávky Kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil so znením týchto VOP.
  17. Tieto VOP boli zverejnené na Webovom sídle www.dantescbd.com a nadobúdajú platnosť a účinnosť 20. 8. 2021

Príloha č. 1 – Formulár na odstúpenie 

Príloha č. 2 – Formulár na podanie reklamácie

Nákupný košík
Návrat hore